LES MILLORS FRASES de 'EL PETIT PRÍNCEP' DE SAINT-EXUPERY


Aquest dimecres, 29 de juny, es compleixen 116 anys del naixement d'Antoine de Saint-Exupéry, cèlebre escriptor i aviador francès, autor d''El Petit Príncep'. Aquesta efemèride ha sigut celebrada a les xarxes socials com Twitter, on Saint-Exupéry, nascut en el si d'una família d'aristòcrates de Lió i desaparegut el juliol del 1944 quan pilotava un avió de l'Exèrcit francès, ha sigut 'trending topic' del dia. Per recordar-lo, repassem algunes de les millors frases d''El Petit Príncep', la seva obra més famosa. Trufada d'experiències autobiogràfiques, aquesta novel·la curta és el llibre francès més llegit i més traduït del món. Considerat un llibre per a nens, en realitat tracta temes profunds com el sentit de la vida, la soledat, l'amistat, l'amor i la pèrdua. elperiodico.cat

1. "Demano perdó als nens per haver dedicat aquest llibre a una persona gran. Tinc una bona excusa: aquesta persona gran és el millor amic que tinc al món. Tinc un altra excusa: aquesta persona gran ho pot entendre tot, fins i tot els llibres per a nens. Tinc una tercera excusa: aquesta persona gran viu a França, on passa gana i fred. I és clar, necessita molt que la consolin. Si amb totes aquestes excuses no n'hi ha prou, vull dedicar aquest llibre al nen que va ser aquesta persona gran. Totes les persones grans han començat essent nens. (Però n'hi ha poques que se'n recordin)".

2. "Quan un està molt trist són agradables les postes de sol".

3. "Els homes ja no tenen temps per conèixer res; compren les coses ja fetes als comerciants; però com que no hi ha cap comerciant d'amics, els homes ja no tenen amics".

4. "Les paraules són font de malentesos".

5. "Això que veig aquí només és una escorça. El verdaderament important és invisible".

6. "Caminant en línia recta, no es pot arribar gaire lluny".

7. "Nosaltres, que comprenem la vida, ens burlem dels números".

8. "Als grans els agraden les xifres. Quan se'ls parla d'un nou amic, mai pregunten sobre el que és essencial".

9. "S'ha de demanar a cadascú el que està al seu abast".

10. "Aquest és el meu secret: només s'hi veu bé amb el cor. L'essencial és invisible als ulls".

11. "Si tu em domestiques, llavors tindrem necessitat l'un de l'altre. Per a mi seràs únic al món. Per a tu, jo seré únic al món".

12. "El que fa bonic un desert és que en algun lloc amaga un pou".

13. "No era més que una guineu semblant a cent mil altres. Però jo la vaig fer la meva amiga i ara és única al món".

14. "És el temps que has perdut amb la rosa, que la fa tan important".

15. "És molt més difícil jutjar-se a un mateix que jutjar els altres. Si aconsegueixes jutjar-te rectament és que ets un verdader savi".

1 Comentaris

Més recent Anterior