Top Menu

INSTAGRAM - TWITTER - FACEBOOK - BLOG PERSONAL - COLLONADES - SIETE HORAS EN LA HABANA - ANOARRA - TALLERET D'ART

PERIODISTES XINESOS SUSPESOS PER CONFONDRE DIMISSIÓ I DISCURS


Quatre periodistes xinesos han estat suspesos de feina per un error tipogràfic que donava a entendre que el discurs que va oferir el president Xi Jinping en la cimera del Fòrum de Cooperació Xina-Àfrica (Focac) aquesta setmana era el de la seva dimissió. Es tracta de dos reporters i dos editors de l'agència oficial China News Service, que per error va publicar divendres un article sobre el discurs en què es deia que el president Xi "va dir en la seva dimissió que la Xina i l'Àfrica comparteixen un mateix destí en les seves històries ", va publicar aquest diumenge el diari South China Morning Post (SCMP). La paraula "dimissió" i "discurs" és lletrejava en pinyin, el sistema fonètic del mandarí, de forma molt semblant, el que va poder portar a l'error en ser escrita pels professionals. La notícia de l'agència va ser publicada per múltiples portals de notícies que no es van adonar de l'error, si bé en un dia ja havia estat corregida.
Aquests portals de notícies no són considerats com a mitjans pel Govern, de manera que el governant Partit Comunista recomana que es restringeixin a publicar la informació proporcionada per canals oficials, especialment si està relacionada amb els líders. Un veterà editor d'un diari estatal va comentar al SCMP, des de l'anonimat, que un error d'aquest tipus podria ser considerat com a greu i que molta gent estaria implicada, si bé va descartar que el càstig fos sever. "Algunes persones rebran un advertiment i podran ser suspeses d'ocupació per un temps per demostrar al departament de propaganda que es prenen l'error molt seriosament. Després d'un temps, quan s'hagi oblidat l'incident, podran tornar al seu treball", va explicar. 20MINUTOS.ES

Publica un comentari a l'entrada

Copyright © COLLONADES. Designed by OddThemes & VineThemes