DETINGUT PER HAVER-SE NEGAT A PARLAR EN CASTELLÀ A LA POLICIA


R. Berge, un ciutadà argentí que coneix perfectament la llengua catalana, va ser detingut ahir a l’aeroport de El Prat de Barcelona després d’haver-se negat a parlar en castellà a un agent de la policia espanyola, segons ha publicat avui el diari El Punt Avui. Berge, que durant la seva adolescència va viure al Principat, té la doble nacionalitat, l’argentina i l’espanyola. Abans d’agafar un vol que l’havia de portar a la República Txeca, va dirigir-se a una comissaria de la policia de l’aeroport per renovar-se el DNI espanyol. La resposta de l’agent va ser la següent: ‘No l’entenc, parli’m en castellà’. Segons Berge, ‘no és que no m’entengués, sinó que no em va voler entendre.’

Després d’intentar expressar-se en català diverses vegades l’agent el va convidar a marxar si no volia parlar en castellà. Berge, fins i tot, va anar a una comissaria de Mossos d’Esquadra del costat perquè un agent li fes d’intèrpret, però mosso s’hi va negar. ‘L’agent em va dir que li estava fent perdre el temps i que si no li feia cas i no marxava m’aixecaria una acta i jo el vaig convidar a fer-ho’, diu Berge. En veure que potser perdria l’avió, va voler marxar. L’agent li va ordenar que no ho fes, però Berge no li va fer cas i va marxar de la comissaria. En aquest moment es va produir la detenció amb l’acusació de desobediència i resistència a l’autoritat.

Des del cos de la policia espanyola s’assegura que Berge havia ‘insultat els agents i els ha faltat el respecte’, acusacions que el ciutadà argentí nega. Ahir mateix es va posar en contacte amb l’advocat Carles Monguilod per denunciar els fets. VILAWEB.CAT

Publica un comentari a l'entrada

Més recent Anterior