PAGARIEU PER ESTAR UNA SETMANA EN UN CAMPAMENT ON APRENDRE A LLIGAR


Estic, literalment, al·lucinada. Havia sentit a parlar del llibre 'El mètode', fins i tot hi ha algun client que ve a la meva consulta que em diu que se l'ha llegit i que ha utilitzat les seves tècniques i que realment ha lligat. I jo m'ho vaig prendre com una simple necessitat de tenir una guia per guanyar confiança i saber com anar-se'n al llic amb algú per sentir-se més segur i tenir més possibilitats de lligar però… ara he descobert què és 'El mètode' i fins on arriba.

He descobert tot això ara perquè l'altre dia, a la ràdio, vam parlar de si es necessita estratègia per mantenir la relació de parella i, arran d'això, vaig recordar que algú m'havia parlat del llibre de Neil Strauss. Així que he començat a investigar i el que m'he trobat em sembla escandalós.

Parlant d'això amb una dona que conec, em va comentar que a ella li havien intentat entrar amb els trucs per lligar que proposa Strauss. (Ella els coneixia perquè havia llegit el llibre). I vaig voler descobrir com funcionava tot això.

¿Què he descobert d''El mètode'? (i després dels descobriments que he fet no sé si vull llegir-lo…)

Que està destinat a homes que volen lligar amb dones (per la qual cosa tot el que vindrà a continuació s'aplica a persones heterosexuals).
Que existeix un vocabulari perquè els MDLS (Mestres de la Seducció) s'entenguin i aprenguin com funciona. Per exemple:

ALA: Amic d'un mestre de la Seducció que té per funció entretenir els amics/amigues de l'objectiu
BLOQUEJADOR: Persona que interfereix en la tasca d'un mestre de la Seducció.
EAAC: Troba, aborda, atrau i tanca (model bàsic de qualsevol tècnica de seducció).
IDI: Indicador d'interès.
ISA: Invitació silenciosa d'aproximació.
MAG: Mascle alfa de grup.
MAGear: Eliminar el MAG
NEGA: Afirmació ambigua o insult aparentment accidental que un home dirigeix a una dona atractiva per demostrar-li (a ella o als seus amic) que no s'està interessat en ella. Ex. “Quines ungles tan boniques, ¿són de veritat?”.
OBSTACLE: Persona d'un grup en la qual un MDLS no està interessat però de la qual necessita la seva aprovació per poder acabar de lligar-se l'objectiu sense obstacles.
SET: Grup de persones entre les quals hi ha un possible objectiu, un grup de 2 seria un set de 2, un grup de 3 un set de 3 i així.
TM: Temps mort (utilitzat per separar-se una estona de la noia perquè vegi que el tio no la necessita.
Que una de les bases de la seducció d'un MDLS és la mentida
Que aquesta seducció implica que l'home és el premi i la dona és un simple objecte a aconseguir per tenir sexe
I no segueixo perquè realment el que acabo veient és un masclisme que m'enfada i m'entristeix al mateix temps.

I després m'he topat amb Álvaro Reyes… ell és qui fa el campament per aprendre a seduir i m'ha despertat curiositat. I he mirat els seus vídeos. I malgrat que diu algunes coses interessants (perquè la base de tot són les habilitats socials i ell parla directament d'això), hi ha una cosa que realment m'espanta de tots aquests vídeos i llibres sobre com seduir i com entrar-li a una noia, com aconseguir que et faci un petó, que et doni el seu telèfon i que acabi al teu llit… el preguntar-nos què volem aconseguir amb tot això… ¿Només follar? ¿Augmentar la llista de conquistes? ¿Convertir-se en un Don Joan? Doncs llavors jo no compro en absolut aquest discurs en què es cosifiquen les persones, en què es cosifiquen les dones. “Tu ets una cosa que jo vull aconseguir i cauràs rendida als meus peus perquè jo seré el teu premi i has d'estar agraïda per això”.

És cert que la majoria de persones volen ser més seductores, volen agradar els altres, volen tenir pistes per fer millor aquestes coses… i això no té per què ser dolent. Però quan tot això es converteix en un mercat per aconseguir carn fresca al llit… quan es converteix en un joc de manipulació per aconseguir que la noia se senti inferior (com diu 'El mètode') i cregui que el noi que se la intenta lligar és superior i acabar als seus braços seria un premi de gran nivell… ja no em sembla tan bé.

Jo crec que les persones haurien de tenir més autoestima, conèixer-se bé, que la seva timidesa no els impedís fer el que realment volen fer, que cadascú pugui relacionar-se bé amb el seu entorn i aprengui a veure amb qui té més 'feeling', que cada persona conegui els seus sentiments i les seves emocions i sigui capaç d'expressar-los, que sigui assertiva per poder donar la seva opinió i no deixar-se trepitjar per una altra persona… i és llavors, quan un es coneix realment bé, es valora, s'enfronta a les seves pors, coneix les seves limitacions, quan la seducció pot tenir lloc, sense mentides i d'una manera autèntica…

¿És necessari l'ensinistrament perquè això passi?

ELENA CRESPI ASENSIO
ELPERIODICO.CAT

1 Comentaris

Més recent Anterior