VUIT PRESENTADORES EGÍPCIES, SUSPESES PER TENIR SOBREPÈS


L'ultimàtum ha estat tan demolidor com humiliant: "O perds pes o perds el teu treball". Després de 20 anys treballant a la televisió i la ràdio egípcia, la presentadora Khadiga Khattab i set companyes han estat suspeses durant un mes amb l'argument que tenen sobrepès per aparèixer davant les càmeres.

"És injust", ha declarat a 'The Guardian' la presentadora per afegir: "És descriminatori, una discriminació entre homes i dones. No han anat a cap home a dir-li que estava gras i que el suspenien. Només a dones".

"La meva aparença és de la meva incumbència, no de la d'ells" És una qüestió privada i, de fet, sóc com una dona egípcia és. No es pot jutjar a una presentadora per el que pesa", afegeix la veterana professional.

El programa d'Khattab s, sota el títol de 'Itelala', s'emet a la televisió pública cada divendres a les 9 del vespre. Aborda els esdeveniments socials i culturals de la setmana, amb convidats que van a l'estudi. "Tinc una llarga trajectòria de programes reeixits i el meu lloc quedarà buit si deixo el meu programa com a resultat d'aquest tema", ha puntualitzat.

La pregunta que em faig és: ¿No hi ha cap presentador egipci masculí amb sobrepès?, per què el que importa de la informació, no el pes físic de qui la dóna. O no és així?

Publica un comentari a l'entrada

Més recent Anterior