GOSSOS SI, DONES NO, EN UNA BARBERÍA DE PALMA DE MALLORCA


Aquest és el cartell que figura a la sala Syndicate Barber, de Van den Hoek, a Palma.

Criat en un ferri ambient de disciplina (el seu pare i els seus tres germans són militars), l'holandès Bob Van den Hoek, que va arribar a Palma el 2013, després d'un llarg periple pel món, va dir al seu pare, quan tenia 17 anys, que volia ser perruquer. "El meu pare va posar el crit al cel. A la meva família pensaven que això era declarar que era gai i, la veritat, en el meu cas 'per a res! ". Van den Hoek no és gai ( "si vol, pot preguntar-li a la meva dona, la meva filla, a la meva fillastra ..."), però regenta un saló, el Syndicate Barbers, a la plaça del Progrés de Palma de Mallorca, on no s'admet l'entrada a dones i nens, però sí a gossos.

UN RÈTOL PROVOCADOR

Quan li demanes que expliqui el motiu de semblant, esperpèntica i, possiblement, il·legal prohibició, Van den Hoek considera que l'estrany, el rar, ets tu. I, amb un discurs pausat i summament educat, et diu que "ni un de sol dels meus clients s'ha queixat d'aquesta prohibició, tot el contrari, tots em diuen que és una brillant idea, genial". Això sí, Van den Hoek, que assegura que la seva dona Ariela Schönberg, decoradora alemanya, és l'autora del cartell, admet que "potser, el rètol és provocador, sí". De vegades, el rètol s'ha llevat amb la paraula "masclista" escrita amb retolador sobre els dibuixos.

"Jo sóc el rei del meu saló. Vull treballar com si estigués a casa meva, amb la meva música i els meus discos de vinil, ja que aquí no entra res digital. Vull sentir-me, al costat dels meus clients, còmode i que ells passin una hora el més agradable possible ", continua explicant. "De la mateixa manera que en un saló de manicura o en una sauna, les dones estan soles, sense els homes, jo i els meus clients necessitem el nostre espai, el nostre temps. Aquí vam parlar, vam prendre la nostra cerveseta, el nostre wisky i sentim jazz i rock and roll dels 70 ".

"Som homes i necessitem el nostre espai. Ens trobem per passar una bona estona, beure un whisky i parlar de les nostres coses. Pot, sí, que el cartell de l'entrada sigui una mica provocador" - Bob Van de Hoek, propietari del saló

A Bob li importa poc, "res", que algú se senti provocat pel seu cartell. "Si en el meu saló entressin dones i els seus nens, es trencaria l'ambient, ja no seria el mateix. No m'agrada la moda aquesta dels 'hipsters', aquesta nova tribu urbana que fa de la barba descurada una de les seves senyes d'identitat. El meu estil de cavaller és el dels 50 i 60, tipus Marlon Brando o Steven McQueen ".

Van den Hoek diu que no té "res, res, res" contra les dones i els nens "només que, a partir d'aquesta porta, ho sento però no pots passar". Per Bob, els seus clients agraeixen aquesta "privacitat entre homes, una horeta nostra, per tallar-te els cabells, arreglar la barba, afaitar-, escoltar la nostra música, prendre una copa, conversar entre nosaltres. Un lloc per cavallers ".

QUEIXES DE L'INSTITUT DE LA DONA

L'Institut de la Dona del Govern balear ha reconegut a EL PERIÓDICO que, després de rebre algunes denúncies sobre el cartell, ha instat el propietari del saló a retirar-lo, i que aquest ho va fer. Posteriorment, va tornar a posar.

L'Institut de la Dona va acudir llavors al Govern, que va reconèixer no tenir armes per poder imposar sancions o obligar Van den Hoek a retirar el rètol. El Govern va traslladar la queixa i la protesta a l'Observatori de la Dona, vinculat al Ministeri de Sanitat i Serveis Socials, que ha pres cartes en l'assumpte i, probablement, en un temps obligarà al dol de Syndicate Barbers a retirar el cartell. L'Ajuntament de Palma també va ser informat per l'Institut de la Dona balear, però, igual que el Govern, ha reconegut no saber què fer. elperiodico.com

1 Comentaris

Més recent Anterior