MÓN FRIKI: UN SNACK EN FLAMES CAUSA FUROR A L'ÍNDIA


El Paan ha estat part de la cuina índia des dels temps vèdics, i avui en dia, moltes varietats es serveixen en llocs ambulants a tot el país asiàtic. Però amb la competència tan ferotge, els venedors estan treballant constantment en nous tipus de paan, el més impressionant dels quals és sens dubte el Fire Paan (Paan Foc), un ardent aperitiu que, literalment, es cala foc.
Situat en gairebé cada cantonada del carrer a l'Índia, el paan regularment consisteix en una barreja d'espècies, mukhwas, fruites seques, i sucre embolicats dins d'un full de betel. Segons la medicina ayurvèdica, el paan pot curar una varietat de malalties, incloent tos, refredats i mals de cap, però també s'utilitza per refrescar l'alè, i com a reforç de la virilitat. El Paan Foc és bàsicament un paan regular, que resulta estar en flames quan entra a la boca.


La família de Pradhuman Shukla ha estat propietària d'un lloc de menjar al carrer a Delhi, Índia, per més de 20 anys, però han aconseguit portar a l'empresa a un nivell completament nou després de començar a vendre l'Paan Foc. La gent l'adora, i recentment un vídeo del lloc de carrer es va fer viral online. Als 31 anys, l'empresari diu que fa un any a un exempleat va tenir la idea de crear l'paan en flames abans de servir als clients, i ho han estat fent des de llavors.

"Una vegada vaig tenir un client que solia venir aquí cada dia. Sempre tenia mal de coll i em deia: 'Fes-me paan. Tinc úlceres a la boca '. Li feia el paan diàriament i cada vegada em deia: 'no em curo' ", va dir Pradhuman Barcroft. "Un dia, un noi que solia treballar aquí el va cremar i li va donar el paan al client. Aquest dia, va dir, 'Sí, els meus úlceres s'han curat'. Dos homes estaven a prop seu i quan van veure el paan en flames van dir: 'Què és això? Aquest és un nou concepte. 



La gent ha estat fent cua en el lloc ambulant de Pradhuman per obtenir el paan de foc des de llavors. I mentre que alguns són una mica reticents a intentar-ho en un primer moment, després veuen menjar-se als altres, i en general sucumbeixen a la seva curiositat.

"Sabem que és una mica arriscat però la gent ho està gaudint. Vaig començar amb un sol paan, però ara fem al voltant de 100 al dia ", diu Pradhuman. "La gent s'espanta quan el veu per primera vegada. Però tots ho proven almenys una vegada. No té cap efecte secundari. És com un paan normal. Jo sé com funciona. Ho he provat abans. És segur i no causarà mal a ningú ".


Publica un comentari a l'entrada

Més recent Anterior