VIATJA GRATIS EN TREN DES DEL FERROL FINS A RIBADEO I DENÚNCIA A RENFE


La història es repeteix. Viatjar en tren des de Ferrol fins a Ribadeo surt gratis per a molts passatgers que pugen en els baixadors i estacions sense haver tret abans el bitllet. És així perquè el tren viatja sense interventor, sense personal que cobri. Però més estrany és que un d'aquests passatgers presenti una reclamació a Renfe -on està integrada l'antiga Feve- perquè no li hagin cobrat. Va passar aquest dijous, al municipi de Ribadeo. José María Lorza Rodríguez, veí de Vitòria (Àlaba), però amb segona residència a Foz, va denunciar la situació viscuda aquest dijous al ferrocarril. Després va acudir a l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor de Ribadeo, on també va deixar constància de la seva queixa.
Ell és un usuari habitual del tren, el defensa com a transport públic i es queixa de l'abandó que pateix, singularment en el trajecte que va entre Ferrol i Ribadeo. José Maria va pujar aquest dijous al tren al baixador de Marzán, a Foz, i va arribar a Ribadeo sense que ningú li cobrés. No hi havia interventor. A l'baixar a l'estació ribadense i molest per aquesta situació, no va dubtar a demanar un full de reclamacions. Diu que amb ell viatjaven unes 30 persones: «¿Quants no hauran pagat? Amb mi van pujar tres viatgers més », es pregunta. I afegeix: «A mi el bitllet em costa dos euros. Però si no es cobra, si es trasllada als viatgers en taxi o bus, com em té passat a mi en alguna ocasió, quant temps seguirem tenint tren? És un servei fonamental per a aquesta zona, però gestionat així, quant durarà? », Assegura. «Això ho he viscut altres vegades, encara que jo pagava perquè treia el bitllet abans» «Això ja ho he vist més vegades, perquè sóc un usuari habitual. He vingut des de Ferrol i durant la meitat del camí no hi havia interventor. Jo pagava perquè treia el bitllet a l'estació, però la gent que es pujava a baixadors viatjava gratis. Una altra vegada vaig anar a Oviedo i vam arribar tard. Vaig reclamar i em van tornar els diners. A mi em sembla que el tren així no pot seguir, amb màquines velles, brut, sense personal ... A mi m'interessa que el servei es mantingui i als ciutadans de Galícia també. El veig molt necessari », va argumentar ahir José María Lorza. La manca d'interventors ha estat una denúncia recurrent de la Plataforma pola Defensa do Ferrocarril Ferrol-Ribadeo. La funció d'aquests no és només cobrar, sinó també garantir la seguretat. A més, qui no paga no figura en les estadístiques d'usuaris reals del tren. LA VEU DE GALÍCIA
Traductor de Google per a empreses:Translator ToolkitTraduct

Publica un comentari a l'entrada

Més recent Anterior