UN CIENTÍFIC PRESENTA UNA RODANXA DE XORIÇO COM A ESTRELLA I DESPRÉS DEMANA PERDÓ


Un científic francès es va disculpar per haver presentat una rodanxa de xoriço com una foto de l?estrella Pròxima Centauri, amb l?objectiu d?incitar a la prudència sobre les imatges que circulen en xarxes.

“Acabo de demanar disculpes als que s'hagin escandalitzat per la meva farsa, que no tenia res d'original. Només pretenia incitar a la prudència respecte a les imatges que semblen parlar per si mateixes”, va tuitejar dimecres el físic Etienne Klein.

El físic va publicar diumenge una foto d?una llotja de xoriço sobre un fons negre i va afirmar que es tractava d?una imatge de l?estrella més propera al Sol, presa amb el nou telescopi espacial James Webb (JWST).

“Foto de Pròxima Centauri, l'estel més proper al Sol, situat a 4,2 anys llum de nosaltres. Va ser presa pel JWST. Quin nivell de detalls... Un nou món es desvetlla dia rere dia”, va escriure Klein a Twitter.

La publicació va ser divulgada pel mitjà digital HuffPost i compartida massivament a xarxes, amb 1.334 retweets i 10.000 mencions “m'agrada”.

“Em va sorprendre l'abast de la difusió: vaig pensar que la imatge es detectaria immediatament com a falsa. I quan vaig veure que un important periodista de BFMTV [un canal de notícies francès de 24 hores] s'entusiasmava amb el tema i que corria el risc de difondre'l, li vaig dir que era una broma. Se'l va prendre amb molt d'humor”, va dir Klein a l'AFP.

“Una fal·lera té un valor educatiu. Parla de la nostra capacitat de ser enganyats, qüestiona la nostra relació amb les fonts”, va afegir. - Font: AFP

Publica un comentari a l'entrada

Més recent Anterior