HIPSTER ASSEGURA QUE ELL JA ERA GILIPOLLES ABANS QUE ES POSÉS DE MODA


MrVeggie82, jove dissenyador gràfic resident al barri madrileny de Malasaña, s'ha definit a si mateix aquest matí com "un dels primers hipsters d'Espanya".

Segons ell, aquesta subcultura que promou la música independent i els estils de vida alternatius no hauria arribat al nostre país si ell no hagués tornat d'unes vacances a Estats Units "amb un monopatí, 1 bigotet i una gorra que em feien semblar gilipolles".

"Això va ser el 2009. Encara no existia Instagram però jo ja feia fotos als tolls i a les parets amb la Polaroid com si m'hagués tornat idiota", explica.

"No dic que abans no es fessin collonades, però jo les vaig associar a una determinada estètica i vaig contribuir a difondre-les entre altres joves que ja tenien tendència a fer el ridícul però no disposaven d'un cànon", matisa.

"Quan el tonto del poble de tota la vida roba una bici i deixa d'afaitar-se li comença a dir hipster", argumenta l'antropòleg Manuel Carrasco, de la Universitat Complutense de Madrid. "Però la figura en si és molt anterior a l'època contemporània", explica.

Malgrat l'opinió dels experts, MrVeggie82 reitera que "comparar al hipster amb el tonto del poble és com comparar l'iPhone amb un telèfon dels anys seixanta. Sí, tots dos són telèfons, però hi ha hagut una evolució. El ximple del poble roba menjar als coloms. El hipster és molt gilipolles amb el menjar, no menja carn, li va el rotllo macrobiòtic ... són coses que fins i tot el tonto del poble tradicional consideraria massa estúpides ".

"Ara porto un corb a l'espatlla. I tu diràs: 'Què collons?'. I jo et diré dues coses: la primera, que no es diu 'Què collons' sinó 'What The Fuck'. I la segona, que encara que ara et sembli estrany, en un any el que no tingui un corb ensinistrat serà un merda ", sentencia aquest hipster.

"I ara us deixo que estic pendent de la subhasta d'un Laserdisc a eBay", diu just abans de desaparèixer entre la jungla madrilenya amb el seu Vespino Rosi de 1983. VIST A ELMUNDOTODAY.COM

1 Comentaris

Més recent Anterior