ESTAFADORS QUE ES FEIEN PASSAR PER EMPLEATS DE BANCA ESTAFATS PER UNA ANCIANA



Una resident de la ciutat russa de Chelyabinsk va enganyar a uns estafadors i fins i tot va aconseguir que li enviessin 500 rubles (uns 7 dòlars) al seu compte telefònic, informen mitjans locals. Els estafadors, fent-se passar per empleats d'un banc, van trucar a una professora de llengües estrangeres, de 70 anys, i van informar a la dona que uns desconeguts volien suposadament robar-li diners del seu compte. Quan van demanar a l'anciana que els revelés quants diners guardava al banc, aquesta els va afirmar que en el seu compte hi havia 8 milions de rubles (uns 109.000 dòlars), encara que en realitat tenia uns 50 rubles (68 cèntims).

"Vaig dir la primera quantitat que se'm va acudir: 8 milions. No sé per què aquesta quantitat", va explicar la dona, el nom de la qual no va ser revelat. "Llavors la persona amb la qual parlava va començar a afanyar-se a dir que cada segon era valuós, i em va suggerir que anés al banc, retirés tots els diners i el transferís a un compte segur. A més, va demanar que no pengés per seguir en contacte", va afegir.
En resposta, la a pensionista va declarar que les trucades entrants al seu telèfon eren de pagament, de manera que els estafadors es van oferir a recarregar el seu saldo. "Gairebé immediatament em van transferir 500 rubles. Pel que sembla, m'anaven a tenir enganxada durant molt temps", ha apuntat. La dona va assenyalar que quan el mateix 'empleat' va tornar a trucar-la, instant-de nou a anar a un caixer automàtic, ella li va preguntar a quin banc representava. "Quan el va nomenar, em vaig fer l'escleròtica i li vaig dir que els 8 milions estaven en una altra organització, i que només tenia 50 rubles en el seu banc", va dir.

A continuació, l'anciana va escoltar "un llenguatge groller" per telèfon i tot seguit l'estafador va penjar. La dona va detallar que ja s'havia trobat amb trucades similars en dues ocasions anteriors, però simplement les va ignorar, i quan va tornar a escoltar la salutació d'un "agent de seguretat de l'banc", va decidir seguir el joc als estafadors.

Publica un comentari a l'entrada

Més recent Anterior